Adventure op Fraser Island

Omdat dit schrijven toch wel erg veel tijd in beslag neemt sla ik onze tussenstop in Brisbane over.

Terwijl we onze bus hebben gehuurd kregen we een aanbieding om voor goeierkoop ook een trip te boeken naar Fraser island en Withsundays Islands. First of, Fraser island. De dag voordat het avontuur begon zijn we aangekomen in Hervey Bay waar we een nacht in ons hostel konden verblijven (all-included). Dit was een hemelse ervaring voor ons nadat we twee weken nonstop op parkeerplaatsen van supermarkten hadden gestaan, een normaal bed, een douche naast je kamer en zelfs een zwembad. Eerst maar eens een frisse duik genomen in het zwembad om vervolgens Bram op zijn plaats te zetten met mijn pingpongkwaliteiten. Die avond hadden we een briefing over wat ons te wachten stond. In groepen van negen personen gingen we zelfstandig het eiland overcrossen in een roze fourwheeldrive en we zouden overnachtten in tentjes langs het strand, klinkt goed. Tijdens de briefing gehoord dat we de dag erna om half acht aanwezig moesten zijn om vervolgens om half negen, een uur later dus, te vertrekken.

De dag erna ben ik om 8 uur op gestaan om me vervolgens om kwart over acht bij de groep te voegen om te vragen wat ik had gemist. Eigenlijk niks dus dat kwam goed uit. Ik mocht als eerste van onze groep rijden in het roze gevaarte. Eerst moesten we naar de supermarkt om boodschappen te doen voor de komende drie dagen. Best een uitdaging wanneer je als groep van negen personen bij elkaar word gezet en terwijl je elkaar totaal niet kent in korte tijd moet bepalen wat er in wel en niet in het boodschappenkarretje hoort. Gelukkig viel dit reuze mee, we hadden een superchille groep met allemaal engelse mensen die er net als mij een hekel aan hebben om zich druk te maken over dingen, goeie! Alles ingeladen in de auto en naar de ferry gereden. Op Fraser Island bestaan geen normale wegen, alleen zandwegen en het strand fungeert daar als autoweg. Wel gaaf om voor het eerst echt offroad te rijden. Onze eerste stop op fraser was Lake Wobby, een helder meer midden tussen de drunense duinen. In het meer zaten vissen die aan je tenen sabbellen als je stil zit, beetje raar in het begin maar het went. De vissen daar gevoerd, echt supergaaf want ze aten bijna uit je hand. vervolgens onze weg gezocht naar onze plaats waar we die nacht zouden camperen. Het was nog een heel gedoe om dit op tijd, voor het donker, te vinden. Gelukkig kwam het woord ‘stress’ niet in het woordenboek van ons gezelschap voor. Savonds hebben we gebbq-ed en vervolgens toen het donker was zijn we richting de zee gelopen om naar de sterren te kijken. Echt ongelooflijk wat je daar ziet, die avond heb ik welgeteld 7 vallende sterren gezien, denk dat ik binnenkort maar eens een lot ga kopen :) .

Toen ik s’ochtends nog half slapend wakker werd kwam er iemand naar mij toe die mijn camera op het strand had gevonden. Blijkbaar was die de dag ervoor uit mijn zak gevallen. Ik had mijn camera uit voorzorg in een plastic zakje gedaan zodat er geen zand tussen mijn camera kon komen. Er zaten gewoon bijtafdrukken in het zakje van een dingo, maar hij heeft het overleefd. Ik heb degene die mijn camera toen had gevonden niet bedankt omdat ik te boos was op mezelf omdat ik altijd alles kwijtraak en vanwege het vroege tijdstip op de dag. Ik dacht dat het oprechter zou overkomen wanneer ik hem later op de dag zou bedanken, dat heb ik dan ook gedaan. Na alles opgeruimd te hebben zijn we naar Indian Head gereden. Een uitkijkpunt op het noorderlijkste puntje van het eiland waar je een geweldig uitzicht hebt op zowel de oostkust als de westkust van het eiland. Vervolgens zijn we twee km verder gelopen naar de Champagn Pools en hebben daar gezwommen. Dit ziet er echt uit als het paradeis op aarde (zie foto’s). Daarna zijn we vertrokken naar het zuiden van het eiland om opnieuw te zoeken naar onze slaapplaats van die nacht. Nu was het makkelijker om dit te vinden. Toen we savonds een klein feestje aan het bouwen waren merkte iemand op dat er een dingo vijf meter van ons afzat. Hij zat ons daar stil aan te staren terwijl geen van ons het in eerste instantie doorhad. Ik heb ‘m maar niet geprobeerd te aaien want wanneer ze in een groep zijn kunnen ze mensen doden. Maar wel cool om zo een beest van zo dichtbij te zien.

De laatste dag van ons avontuur zijn we naar het meest heldere meer gegaan dat ik ooit heb gezien, lake McKenzie. Samen met Bram ben ik het hele meer rondgelopen en hebben we ook nog eens naar de overkant gezwommen (was erg ver). Onderweg ben ik twee keer gestoken door een steekvlieg of wesp en terwijl ik weg probeerde te rennen heb ik mijn grote teen ergens aan opengesneden, lachen dus. Toen we onderweg terug een pitstop maakten voor een kleine boodschap kwamen we nog een supergrote spin tegen op de plee. Onderweg trouwens ook nog drie varanen gezien.

Fraser was echt ongelooflijk mooi en we hebben een paar goeie nieuwe vrienden gemaakt!

Be Sociable, Share!
Reacties
  • Supergaaf blog Teun,ben jaloers op al je avonturen.
    Alie

• Luque el Duque zegt:

Tonyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy, mate. How’s it going? Zit je al in NZ? En hoe is’t daar? Nondeju hee, je site wordt wel steeds masterder als ik eerlijk moet zeggen. Dat doet ‘je belanghartige’ goed; props. Wat ik nu aan het doen ben is 02.am local time, bier aan het drinken (alleen) in een sfeerloos internet cafe. Krijg ik mailtje van Bart over de nieuwe carnavalshit, en die is briljant. Jos van Oss – Zachte G Harde L. Echt koninklijk. Dus word nu home sick hiero, zit aan mijn 7e 600ml Bintang en ga dalijk maar weer eens relativeren waar ik ben en in welke tijd van mij leven haha. Gewoon kei hard party’n hiero. Ookal word ik wel ziek van Kuta, ben er nu voor de 4e keer (ps, ik zet; ‘De deurzakkers – Het feest kan beginnen’ nog maar eens op, echt zo master, mis het echt). Vraag me niet waarom maar elke om een goeie reden. Nu moet ik wachten op mijn bankpas die hier naar toe is gestuurd door de Rabo omdat ik ben gepick pocked enzo. Jammer jammer jammer. Maar niet getreurd, want als ‘ie binnen is knal ik door naar Thailand, 3 Engelse vrienden van me wachten daar op me om zuid oost asie onveilig te maken, voor Paul en ik echt aan een dik avontuur beginnnen; Vanaf China over land terug. Naja, hier laat ik je nog wel wat meer over weten. Als je binnen 6 weken nog in Thailand of Laos komt laat me ‘ff weten. Of ergens anders in de buurt, dan vlieg ik wel een stukkie, zou master zijn hiero aan de andere kant v/d wereld op hooken’. Hola at ju boi, Laturk

• mama zegt:

hoi teun!
    we zijn mama’s verjaardag aan het vieren in ‘t ziekenhuis. De flessen wijn zijn niet aan te slepen. Mama heeft ‘n heel mooi verjaardags cadeau -> ‘n NIEUWE KNIE!!! Heel veel LIEFS van ons allemaal

• sander van der velden zegt:

hoi Teun,

Leuk foto’s gemaakt.
    Als ik ouder was zal ik ook mee willen

groetjes Sander

Haaai Sander,

Dat zou leuk zijn. Vraag gewoon of je pa en ma je op het vliegtuig zetten dan gaan we samen de wereld verkennen. 😉

Leuk dat je een berichtje hebt achtergelaten.

• Carla zegt:

Lieve Teun ,

Een erg goed verhaal, je hebt weer heel wat moois gezien.
    Hoe is het met je teen, zit hij er nog aan ?
    Ik hoop dat het niet het zelfde gaat als met Bram, jullie vorige reis door oost europa. Met die vallende sterren komt het wel goed. We hebben weer een staatslot. De trekking is als jij naar Aukl. N.Z. vliegt.

Kusjes Carla

• Frank zegt:

Ik blijf je volgen teun,

mooie verhalen man…
    groeten uit Nistelrode!

Heey Frank,

Leuk dat je op mijn site hebt gekeken joh! Heeft Ton mooi gefixt vind je niet.

Groeten uit het regenachtige Cairns

Ps. je hoeft geen medeleiden te hebben.

• kathrine zegt:

hahahaha teun, geniale website, prachtige blog! Ik heb gelachen :)
    Ga zo door!

Thanks Kathrine!

Dat steuntje in de rug heb ik nu net nodig nadat ik vier uur van mijn kostbare vakantietijd achter een pc heb gezeten 😉