Zuideiland adventure

Mijn glansrijke carriere als appeltjesplukker zit erop. Echt een geweldige tijd gehad maar mijn portemonee is helaas nog redelijk leeg… jammer. Ik had al het idee dat ik als profvoetballer meer zou kunnen verdienen, hoogstwaarschijnlijk gaat dat mijn volgende carrieremovIMG_2580.jpge worden. Het laatste weekend met m’n buddies Victor, Simon en Frenchi hebben we mijn verjaardag gevierd bij de hotsprings waar we de week ervoor ook waren geweest. Twee dagen half bevroren in de auto geslapen maar verders was het weer ultiem chillen. Heb me niet echt jarig gevoeld maar dat kan er door komen dat ik ipv lekkere warme appeltaart een weekend lang droog brood met pindakaas heb gegeten. Iedereen bedankt btw voor de verjaardagswensen, nu kan ik er weer een jaar tegenaan.

Ondertussen had ik met Simon besloten samen naar het zuideiland te vertrekken. Ik had hem 25 dollar geleend (ongeveer 13 euro) en in ruil zou hij mijn vliegticket van Auckland naar Christchurch betalen. Goede deal want het ticket was uiteindelijk 140 dollartjes. Eenmaal in Christchurch aangekomen hadden we het idee om van het vliegveld naar de stad te liften. Een stukje gelopen, met het karretje van het vliegveld nog steeds bij ons, om een goede plaats te zoeken om onze duimen de lucht in te steken. Eigenlijk zijn we daarna niet gestopt met lopen en zijn we 14 km op sjouw geweest en toen we aankwamen midden in de stad hadden we het karretje van het vliegveld nog steeds bij ons. Voldoende exersize voor de komende maand.

Die avond hadden we Victor en Akane (Japans meisje) weer ontmoet in Christchurch omdat die daar toevallig ook waren. Een drankje gedaan en halverwege de avond Simon kwijtgeraakt die mijn sleutel had zodat ik het hostel niet meer in kon. De enige optie was om met Victor naar een studentenhuis te gaan en daar op een bank te crashen. Na bijna een maand op een bank te hebben geslapen keek ik er echt naar uit om in een lekker warm bed te kruipen. Die avond wederom bijna doodgevroren en geprobeerd mezelf warm te houden met kussens, tevergeefs, helaas pindakaas.

De dag erna hadden we Christchurch bekeken, nog maar eens gegolft en plannen gemaakt voor onze gruwelijk roadtrip. Eerst hadden simon en ik vier dames geregeld die met ons mee wilden en de kosten met ons wilden delen. Helaas vielen er drie af, inclusief Simon omdat hij een drama is met geld. Nadat de plannen zowat ieder uur veranderden ben ik uiteindelijk op trip geweest met een engels meisje dat ik op de bus had ontmoet (Zara) en twee engelse dudes die ik al in Napier had leren kennen (David en Joe). Samen met hen heb ik de volgende dag een te grote campervan gehuurd voor slechts 10 pleuri per dag per persoon. Een koopje aangezien het echt een huis op wielen was, cruising in een Mercedes Benz, haha.

De roadIMG_2608.jpgtrip was echt super. Ieder dag ben ik wakker geworden naast het strand en onderweg hebben we heel veel moois gezien. Het mooiste van alles was Milford Sounds en de weg ernaar toe. Milford Sounds is een fjord in een prachtig mooi gebied van Nieuw Zeeland. Met een boot het water opgegaan en toen we bij de open zee aankwamen gingen dolfijnen voor onze boot zwemmen, rollovers doen en uit het water springen. Ik stond alla Jack (titanic witteniej) voorop de boot toen dat gebeurde, echt super gaaf. Een ander hoogtepunt was Mount Cook, letterlijk en figuurlijk bahahah. Wat heb ik toch een geweldig gevoel voor humor. Nouja ok, we werden aan de voet van de berg wakker en de hele berg was bedekt met sneeuw, beautifull. Toen we daarna terug reden om de campervan in te leveren stak er een kamikazischaap over die heel graag met mijn voorbumper wilde knuffelen. Met 70 km/u zijn hoofd geraakt en het schaap naar de andere kant van de weg geslingerd. Balen, ik zag de bui alweer hangen, maar gelukkig waren we verzekerd voor dit soort onvoorspelbare, ontspoorde beesten. Beetje jammer dat we uiteindelijk toch nog moesten betalen omdat onze vrouw achter het stuur het leuk vond om bochten af te snijden. Merde…

Op het moment ben ik weer onderweg met een camper om het noordelijke gedeelte van het zuideiland te verkennen. Dit keer met drie meisjes Zahra, Daniela en Wiebke (klink erg NL en dat is het ook).