Vanaf NZ onderweg naar me buddies

Picture 962.jpgHet is echt alweer te lang geleden dat ik iets op mijn blog heb gezet. Ondertussen alweer het overgrote deel vergeten, maargoed. Het hoogtepunt van de laatste week in Nieuw Zeeland was om John en Lire weer te zien. Na nog een paar dagen lekker saai door de regen te hebben gereden in het zuideiland ben ik weer terug naar Auckland gevlogen om mijn (kiwi)familie te bedanken voor alles wat ze voor mij hebben gedaan. De eerste avond carbonara voor ze gekookt (italian style) en de dag erna hutspot met zelfgemaakte gehaktballen (geleerd van Lire). Het voelde echt weer een beetje als thuis. Ondertussen had ik trouwens van mijn bigbooys Lucaaah en Superpauliooo gehoord dat ze naar Vang Vieng in Laos gingen om daar onze oranje leeuwen aan te brullen. Dus kreeg ik het geweldige idee om me buddies daar op te zoeken als verassing.

Na twee dagen in Auckland werd ik, hoe kan het ook anders, door John en een vriend/collega van John op het vliegveld afgezet om eerst naar ozzyland te vliegen. Om vier uur sochtends al uit bed gegaan en een uur later stond ik met backpack en al in de vertrekhal, drie uur van te voren. Althans dat dacht ik, deze dromer had op het verkeerde vliegticket gekeken, pffff balen was te verwachten. Toen ik aankwam zag ik op het beeldscherm met vluchten dat die van mij helemaal bovenaan stond. Te laat dus, nog een sprintje ingezet naar de incheckbali maar de vlucht ging al over vijf minuten. Vervelend maar ik had eigenlijk al ingecalculeerd dat dit sowieso een keer moest gebeuren tijdens mijn reis. Bovendien kon ik de volgende dag op standby staan zodat ik alsnog mijn aansluiting had voor mijn volgende vlucht naar Kuala Lumpur. Weer terug gegaan naar Auckland, voor de honderdste keer ondertussen. Die dag heb ik me wel uitstekend vermaakt, omdat het tegenzat had ik het gevoel dat ik wel wat leuke afleiding kon gebruiken. Filmpje gekeken en afgesproken met iemand die ik in Napier al had leren kennen en daarna lekker in de jacuzzi op het dakterras van mijn hostel gechilld midden in het centrum. De volgende dag weer extra vroeg uit de veren en dit keer was deze held wel op tijd, tuurlijk! Omdat ik als standby op de lijst stond was het nog niet zeker of ze mij wel mee wilden nemen. Het vliegtuig zat vervolgens helemaal vol en ik was de laatste standbyer die mee kon, normaal kwam dit nooit voor volgens de stewards. Lucky me.

Toen ik in ozzy aankwam heb ik een hostel genomen dat vol zat met surfdudes. Daarna met die gasten mee naar het strand geweest, bekendste surfstrand van Australie blijkbaar, Rainbowbeach, hele mooie naam al zeg ik het zelf. Ik had de hele dag al het idee dat ik op Brisbane was geland maar toen kwam ik er halverwege de dag achter dat ik heel ergens anders was dan ik dacht, ongeveer 150 km van Brisbane, haha leuke verassing. Leuke tijd gehad daar, ook al was het maar een dag. De dag erna vloog ik alweer naar Kuala Lumpur in Maleisie. Vliegen is saai.

Op het vliegveld aangekomen moest ik nog een ticket boeken vanaf daar naar Laos omdat dat om de een of andere reden online niet lukte. Het was vrij prijzig om snel al te vliegen dus heb ik besloten acht dagen te wachten en dan verder te vliegen. Beter omdat ik twee uur later had besloten dat ik dan ook maar Maleisie rond ging reizen. Het is zo gaaf om te reizen zonPicture 1022.jpgder planning. In het hostel waar ik verbleef heb ik Manon leren kennen, een Nederlands meisje dat net een paar maanden in China had stagegelopen op het gebied van communicatie. Conclusie van het onderzoek: “Chinezen zijn er niet zo goed in.” Haha nee dat verzin ik nu zelf maar dat had ik wel van d’r begrepen. Samen met Manon en Hamilton King (ongelooflijk stoere naam) eerst naar Melaka gegaan een stadje ten zuiden van Kuala Lumpur. Heel gaaf en een groot gekkenhuis. In de stad aangekomen hadden we de bus gepakt voor slechts 1 pleuro en dat bleek echt een koopje, vooral aangezien we een detour deden en alle windrichtingen van de stad hebben gezien. Toen we uitstapten moesten we uiteindelijk nog steeds een eeuwigheid lopen totdat we bij ons hostel aankwamen. De dag erna nog wat rondgebazuind en weer terug naar KL om de volgende morgen de bus te pakken naar Penang, een eilandje aan de westkust. Daar zijn we eerst naar Georgetown geweest wat echt druk was, smerig en vol met aziaten. Een typische aziatische stad eigenlijk. De volgende morgen zijn we naar een uithoek op het eiland geweest waar we lekker hebben genoten van zon, zee, strand, lekker eten en een supermooie omgeving. We zaten in een hostel met alleen bejaarde mannetjes die al een eeuwigheid aan het reizen waren. Wel mooi om te zien, die kerels gingen overdag een beetje fruit plukken uit de tuin van het hostel, de honden eten geven en boekjes lezen enzo. Als ik later groot ben wil ik ook op die manier met pensioen.

Na weer helemaal bij te zijn gekomen van al die vakantie die ik het afgelopen half jaar heb gevierd ben ik weer alleen terug gegaan naar Kuala Lumpur. Daar heb ik Amanda leren kennen en zijn we samen naar de opening van het WK wezen kijken op een groot scherm midden op een groot plein in de stad. Op het eind van de avond kwamen we er pas achter dat ze veel mensen kent die ik ook ken, wel toevallig. De dag erna was ik weer bijna te laat voor mijn vlucht, de hele dag rustig aan gedaan en toen moest ik uiteindelijk weer sprinten voor mijn vlucht en voorkruipen bij de douane. Op naar Laos waar ik nu ben. Geen zin meer om te schrijven, misschien morgen. Het is hier leuk.